Abonnementen

Websites voor

Bekijk onze klant­verhalen

Website Business

Een unieke website. Vast laag maandbedrag.

Website Business Plus

Nog beter. Nog sneller. Nog méér.

WerkenBij

Zelfde lage maandbedrag. Meer sollicitanten.

  • Automotive
  • Fitness
  • Horeca
  • Schoonheidssalons
  • Uitzendbureaus
  • Iedereen.
Abonnementen
Ontdekken
Bekijk onze klant­verhalen

Webshop Business

Ons meest voordelige Webshop abonnement.

Webshop Business Plus

Nog beter. Nog sneller. Nog méér.

Help mij kiezen!

Onze keuzehulp helpt je verder.

WooCommerce

Ontdek de functies van WooCommerce.

Betalingen ontvangen

Leer alles over beschikbare betaalmethodes.

Voorraad- en productbeheer

Leer hoe je voorraad en producten kan beheren.

Ontdek Webtify
Partners

Ons verhaal

Lees ons verhaal en waar we voor staan.

Blog

Gratis tips, uitleg en inspiratie.

Ontdek Webtify 4.0.

Onlangs lanceerden we Webtify 4.0. Lees er alles over.

Affiliates

Ontdek het affiliate programma en verdien geld.

Blog

Featured snippets in Google

Ik wil het vandaag met jullie hebben over een interessant onderwerp, namelijk Featured Snippets van Google. Deze kleine stukjes informatie verschijnen bovenaan de zoekresultaten en hebben al veel verschil gemaakt in de manier waarop we online informatie zoeken. Je kan namelijk veel sneller aan het antwoord komen die je zoekt zoals het voorbeeld hieronder van één van onze klanten APS Turbo.

Geschiedenis van featured snippets

Featured snippets zijn in 2014 door Google geïntroduceerd op het platform. Ja, dat lees je goed, ze bestaan al bijna tien jaar. Het doel van Google was om zoekopdrachten sneller en efficiënter te beantwoorden, en ik moet zeggen, het werkt goed en het doel van Google is bereikt.

Wat zijn featured snippets van Google?

Stel je voor dat je iets googelt, bijvoorbeeld ‘Foutcode P0299’. In plaats van een lijst met links naar verschillende websites, zie je bovenaan de pagina een vakje met daarin direct een kort antwoord op je vraag, soms met een afbeelding erbij.

Ze zijn ontwikkeld om op te vallen en gebruikers tijd te besparen door hen direct het antwoord te geven dat ze zoeken in plaats van dat je moet klikken. Daarbij vallen ze niet alleen op door hun positie bovenaan de pagina, maar ook door hun unieke vormgeving ten opzichte van de andere resultaten.

Er zijn verschillende soorten featured snippets. Je hebt er met paragrafen, lijsten, tabellen en zelfs met video’s van YouTube. Het type dat wordt weergegeven, hangt af van je zoekopdracht.

Nu je weet wat featured snippets zijn, vraag je je misschien af hoe je ze kunt gebruiken om je online zichtbaarheid te verbeteren. Nou verassing, zoals dat bij Google vaker gaat, Google selecteert deze snippets automatisch uit de webpagina’s. Het is dus belangrijk om je content zo te optimaliseren dat deze door Google als snippet kan worden gebruikt.

Een goede manier om te optimaliseren is door je content te structureren op een manier die gemakkelijk door Google kan worden gelezen en vooral begrepen. Gebruik dus altijd koppen en tussenkoppen en geef direct en beknopt antwoord op de vraag die je in je content behandelt, heel belangrijk.

Als je meer wilt weten over dit onderwerp of andere aspecten van SEO neem contact met ons op, we helpen je graag!

Vragen? Stel ze aanonze Webtify'ers.

Onze Webtify'ers zijn beschikbaar

Bel ons

010 307 41 33

WhatsApp

010 307 41 33

Chat

Start een chat

Afspraak inplannen

Plan een afspraak