Abonnementen

Websites voor

Bekijk onze klant­verhalen

Website Business

Een unieke website. Vast laag maandbedrag.

Website Business Plus

Nog beter. Nog sneller. Nog méér.

WerkenBij

Zelfde lage maandbedrag. Meer sollicitanten.

  • Automotive
  • Fitness
  • Horeca
  • Schoonheidssalons
  • Uitzendbureaus
  • Iedereen.
Abonnementen
Ontdekken
Bekijk onze klant­verhalen

Webshop Business

Ons meest voordelige Webshop abonnement.

Webshop Business Plus

Nog beter. Nog sneller. Nog méér.

Help mij kiezen!

Onze keuzehulp helpt je verder.

WooCommerce

Ontdek de functies van WooCommerce.

Betalingen ontvangen

Leer alles over beschikbare betaalmethodes.

Voorraad- en productbeheer

Leer hoe je voorraad en producten kan beheren.

Ontdek Webtify
Partners

Ons verhaal

Lees ons verhaal en waar we voor staan.

Blog

Gratis tips, uitleg en inspiratie.

Ontdek Webtify 4.0.

Onlangs lanceerden we Webtify 4.0. Lees er alles over.

Affiliates

Ontdek het affiliate programma en verdien geld.

Blog

Wat is SEA? (Search Engine Advertising)

SEA is één van de (beste) manieren om snel en regelmatig traffic naar je site te genereren. Maar wat is SEA en werkt het voor jouw website?

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising. In het Nederlands zou het adverteren in zoekmachines betekenen. Je koopt in principe een hoge of hogere ranking waarmee je sneller bezoekers naar je website kan trekken. Je betaalt dan voor een ‘hoge ranking’ waardoor je onmiddellijk meer bezoekers op je website kan krijgen door de hoge ranking. Eigenlijk koop je zichtbaarheid voor je website. Een van de grote voordelen van SEA is dat je in kort termijn resultaat krijgt.

Verschil tussen SEA en SEO (zoekoptimalisatie)

SEA is de tegenhanger van SEO, Search Engine Optimization of in het Nederlands: zoekoptimalisatie. Bij zoekoptimalisatie gaat het om het optimaliseren van pagina’s zodat je website een zo hoog mogelijke positie krijgt op een organische manier.

SEA gaat niet zoals SEO op de organische manier. SEA is op basis van Pay Per Click. Betalen per klik op de link van jouw advertentie(s). De advertentie verschijnt op basis de vooraf ingestelde instellingen

Waar kan je SEA gebruiken

In Nederland, maar ook wereldwijd is de koploper Google. Het programma waar je dit in kan realiseren is Google Ads. Op 24 juli 2018 heeft Google Adwords omgetoverd naar Google Ads en kreeg het een nieuw logo.

Google Adwords > Google Ads logo

De wereldwijde nummer 2 op het gebied van adverteren in zoekmachines is Bing. Via het platform Bing Ads kan je advertenties plaatsen bij de zoekresultaten in de Bing zoekmachine, maar ook op websites uit het partnernetwerk van Bing.

Bing Ads logo

Maar hoe werkt SEA?

SEA is eigenlijk een advertentieveiling. Je gaat het ‘gevecht’ aan met andere, vaak concurrenten die op dezelfde zoekwoorden gevonden willen worden en de kliks van bezoekers proberen te winnen. Je kan bijvoorbeeld ervoor kiezen om maximaal 50 cent te betalen voor het zoekwoord “Wat kost een binnenschilder”.

Welke positie je advertentie krijgt is eigenlijk een hele simpele formule: maximale bod x kwaliteitsscore. Het bod voor je advertentie (per klik) kan je natuurlijk zelf instellen. De kwaliteitsscore van je advertentie moet je verdienen, dit doe je door goede en relevante content te publiceren op je website.

De voordelen van SEA

  • Direct resultaat
    SEA levert meteen (of bijna meteen) resultaat voor je op. Je staat namelijk na goedkeuring van je advertentie (vaak na een paar minuten) gelijk bovenaan als je het juiste bod hebt.
  • Bepaal zelf je budget
    Met bijvoorbeeld Google Ads weet je precies hoeveel je uitgeeft. Je stelt het budget in en Google past de impressies daar op aan. Het is resultaat is een goed voorspelbaar aantal kliks.
  • Jij bepaalt hoe en wat
    Google Ads maar ook Bing Ads stellen je in staat om advertenties te richten tot een doelgroep wat je zelf graag wilt. Je bepaalt zelf hoe de advertentie er uitziet en kan je doelgroep zo specifiek maken als je zelf graag wilt. Als je de doelgroep zo specifiek mogelijk maakt, zorg je ervoor dat je zoveel mogelijk kans hebt dat je budget op de juiste manier besteed zal worden.

Maar….

SEA geeft of kan (heel) veel hoofdpijn opleveren. Ik moet toegeven, Google probeert Google Ads laagdrempelig te maken. Maar er zijn zoveel opties die je kan gebruiken in Google Ads en het uitgeven van geld gaat in Google Ads heel makkelijk, soms te makkelijk. Het is bijna een dagtaak om écht goed te kunnen worden in Google Ads. Bedrijven die een marketingafdeling hebben besteden dit werk nog vaak uit. Ze willen voorkomen dat hun kwaliteitsscore achteruit gaat en teveel betalen voor kliks.

Nu voor jouw website

Als je SEA goed inzet kan SEA hele goede resultaten opleveren. Het gaat om goed targetten, de juist advertentieteksten schrijven en daar de juiste landingspagina’s aan koppellen. Het goed opstellen van de advertenties vereist kennis en daarnaast ook heel wat tijd om de juiste resultaten uit de campagnes te halen.

Webtify heeft de juiste kennis en ervaring op het gebied van Search Engine Advertising. Onze Webtify’ers staan altijd voor je klaar, we beantwoorden graag al je vragen omtrent SEA om je verder te kunnen helpen. Met onze kant-en-klare SEA abonnementen kunnen we je professioneel op weg helpen en gaan we samen aan de slag.

Vragen? Stel ze aanonze Webtify'ers.

Onze Webtify'ers zijn beschikbaar

Bel ons

010 307 41 33

WhatsApp

010 307 41 33

Chat

Start een chat

Afspraak inplannen

Plan een afspraak