Abonnementen

Websites voor

Bekijk onze klant­verhalen

Website Business

Een unieke website. Vast laag maandbedrag.

Website Business Plus

Nog beter. Nog sneller. Nog méér.

WerkenBij

Zelfde lage maandbedrag. Meer sollicitanten.

  • Automotive
  • Fitness
  • Horeca
  • Schoonheidssalons
  • Uitzendbureaus
  • Iedereen.
Abonnementen
Ontdekken
Bekijk onze klant­verhalen

Webshop Business

Ons meest voordelige Webshop abonnement.

Webshop Business Plus

Nog beter. Nog sneller. Nog méér.

Help mij kiezen!

Onze keuzehulp helpt je verder.

WooCommerce

Ontdek de functies van WooCommerce.

Betalingen ontvangen

Leer alles over beschikbare betaalmethodes.

Voorraad- en productbeheer

Leer hoe je voorraad en producten kan beheren.

Ontdek Webtify
Partners

Ons verhaal

Lees ons verhaal en waar we voor staan.

Blog

Gratis tips, uitleg en inspiratie.

Ontdek Webtify 4.0.

Onlangs lanceerden we Webtify 4.0. Lees er alles over.

Affiliates

Ontdek het affiliate programma en verdien geld.

Blog

Bovenaan in Google

Wie droomt er niet van.. je hebt een website of webshop en als iemand jouw dienst of product intypt in Google, ben jij het eerste wat mensen zien. Iedereen die een website beheert, wilt een goede positie. Een hoge positie in zoekresultaten kunnen namelijk zorgen voor meer bezoekers, en meer bezoekers (kan) betekenen, meer klanten!

In deze blog geef ik je een aantal praktische tips die je kunnen helpen om jouw website bovenaan in Google te zetten. Laten we wel eerlijk zijn, bovenaan in Google wilt iedereen, dus het lukt niet altijd. Onze pagina voor ons website abonnement of webshop abonnement staan o.a. allebei bovenaan in Google, het kan dus wel. Maar hoe krijg je dat nou voor elkaar, laten we beginnen.

Bovenaan in Google met ons website abonnement

Kies de juiste zoekwoorden

We beginnen bij het begin. Het begint allemaal met het kiezen van de juiste zoekwoorden waar je graag gevonden op wilt worden. Zoekwoorden zijn de woorden of zinnen die mensen intypen in Google wanneer ze op zoek zijn naar informatie, producten of diensten. Het is belangrijk om zoekwoorden te kiezen die relevant zijn voor jouw website. De meeste zeggen dat je eigenlijk altijd op zoek moet gaan naar de zoekwoorden met het meeste volume. Dat vind ik niet de beste keuze. Als wij klanten helpen met het versterken van de vindbaarheid in Google, zoeken we altijd naar balans tussen zoekvolume en de moeilijkheidsgraad. Hoe specifieker het zoekwoord, hoe groter de kans dat de potentiële bezoeker een klant wordt of een aankoop op je webshop zal doen.

Belangrijk om te weten is ook wat het verschil is tussen short en long-tail zoekwoorden. Dit helpt je om keuzes te maken voor je zoekwoorden.

Hoe vind je de juiste zoekwoorden?

Nu denk je wellicht, leuk, maar hoe vind ik die dan? Je kan gebruik maken van verschillende soorten SEO-tools die het mogelijk maken om zoekwoorden na te kijken. Wij maken bijvoorbeeld gebruik van SE Ranking, een SEO-tool die je inzicht geeft in zoekwoorden maar toegang geeft tot verschillende data over je website die je weer kan inzetten om je website te verbeteren.

Kijk naar je concurrenten. Welke zoekwoorden gebruiken zij? Dit kan je helpen en inspireren voor je eigen zoekwoorden waar je zelf misschien niet aan hebt gedacht. Als je SE Ranking gebruikt of misschien Ahrefs dan kan je met deze tools ook je concurrenten scannen.

Gelijk aan de slag? Neem contact met ons op via de chat, telefoon of mail. Dan sturen wij je een aantal gratis zoekwoorden die jouw website helpen, kan je er gelijk mee aan de slag en hoef je geen tools te kopen.

Optimaliseer je content

Zoals je weet is content key. En Google houdt van goede content. Hoe beter de kwaliteit van je content (teksten), hoe groter de kans dat je hoog in de zoekresultaten verschijnt. Google wilt namelijk niks anders dan het beste resultaat aan de zoeker bieden. Schrijf de content écht op jouw manier en niet hoe Google het graag zou zien. Verwerk je zoekwoorden in je tekst, maar doe dit op een natuurlijke manier. Overmatig gebruik van zoekwoorden werkt of kan averechts werken.

Belangrijk is ook dat je content relevant is voor je doelgroep en dat de tekst informatie heeft die aansluit bij het zoekwoord. Zorg dat je content netjes is. Maak gebruik van headers (H1, H2, H3): Dit maakt je content niet alleen overzichtelijker voor je lezers, maar ook voor Google.

Gebruiksvriendelijke website

Maar wat kan je doen om bovenaan in Google te komen, dat niet te maken heeft met zoekwoorden. Dat is een gebruiksvriendelijke website. Google vind een gebruiksvriendelijke website heel erg fijn (en je bezoekers ook). Ben je niet zeker of je website gebruiksvriendelijk is, vraag het onze Webtify’ers via de chat, telefoon, Whatsapp of mail, dan kijken we graag even met je mee.

Snelheid is cruciaal: zorg ervoor dat je website snel laadt. Bezoekers hebben geen geduld voor trage websites en zullen snel wegklikken. Google straft trage websites af met een lagere ranking, niemand heeft daar namelijk zin en tijd voor.

Mobielvriendelijkheid is ook essentieel; steeds meer mensen gebruiken hun smartphone om te internetten, dus zorg ervoor dat je website goed werkt op mobiele apparaten. Daarnaast is een duidelijke en eenvoudige navigatie belangrijk, zodat bezoekers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken, ook dit kan Google ‘controleren’.

Backlinks

Wat zijn überhaupt backlinks? Backlinks zijn links van andere websites naar jouw website. Google ziet backlinks als een soort stem van vertrouwen, andere sites verwijzen naar je website als jij bepaalde informatie beidt. Hoe meer goede backlinks je hebt, hoe betrouwbaarder je website lijkt en hoe hoger je in de zoekresultaten kunt komen. Ik zeg dan ook goede backlinks. Ga alsjeblieft niet investeren in goedkope backlinks, uiteindelijk krijg je die boemerang alleen maar terug.

Hoe krijg je goede backlinks?

Je kunt blogs schrijven voor andere websites, waarin je dan wanneer het artikel relevant is om te linken naar je eigen website een backlink er in opnemen. Links plaatsen op grote platformen (bijv. Instagram of dergelijk) heeft geen effect, dit zorgt er niet voor dat je domeinwaarde verbeterd. Al deze platformen gebruiken een nofollow attribuut wat weer betekent dat ze geen effect hebben. Meer weten over linkbuilding, lees onze blog.

Ik krijg deze vraag best wel vaak, maar alleen backlinks inzetten zorgt er niet voor dat je bovenaan in Google komt

Technische SEO

Tot slot kan je nog aan de slag gaan met ‘Technische SEO’. Dit zijn de technische aspecten van je website die invloed hebben op je ranking in Google. Zorg voor een goede structuur door een duidelijke URL-structuur te gebruiken en sitemaps toe te passen. Maak bijv. gebruik van Google Search Console om je sitemaps ook in te zien en bepaalde links te controleren. Gebruik meta-tags zoals relevante en pakkende meta-titels en beschrijvingen; dit helpt niet alleen Google, maar ook je bezoekers om te begrijpen waar je pagina over gaat. Optimaliseer je afbeeldingen door gebruik te maken van alt-tags en door ze te comprimeren voor snellere laadtijden.

Bovenaan in Google met SEA

Naast SEO kun je ook gebruikmaken van SEA (Search Engine Advertising) om bovenaan in Google te komen. SEA is niks anders dan het plaatsen van betaalde advertenties in de zoekresultaten, zoals via Google Ads. Hiermee kun je gericht adverteren op specifieke zoekwoorden en direct zichtbaar zijn boven de organische zoekresultaten. Scheelt je een hoop tijd en energie, aan de andere kant is duurder en minder duurzaam. Als je de advertenties uitzet, ben je direct niet meer zichtbaar op Google.

Bovenaan met ons SEO abonnement

Heb je zelf geen zin om al deze stappen te doorlopen? Neem dan contact met ons op voor ons SEO abonnement. Wij zorgen ervoor dat we de beste organische resultaten voor je website of webshop behalen. We maken teksten die speciaal voor jou website of webshop geschreven worden. We starten met een onderzoek die o.a. bestaat uit een zoekwoordenonderzoek.

Vragen? Stel ze aanonze Webtify'ers.

Onze Webtify'ers zijn beschikbaar

Bel ons

010 307 41 33

WhatsApp

010 307 41 33

Chat

Start een chat

Afspraak inplannen

Plan een afspraak